2013 m. gruodžio 16 d., pirmadienis

KONKURSO Į LIETUVOS RESPUBLIKOS DIPLOMATINĘ TARNYBĄ NUOSTATAI

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

1. Šie nuostatai reglamentuoja konkurso į Lietuvos Respublikos diplomatinę tarnybą (toliau – konkurso) organizavimo tvarką.
2. Organizuojant konkursą, vadovaujamasi Lietuvos Respublikos diplomatinės tarnybos įstatymu, Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.
3. Konkurso tikslas yra atrinkti tinkamiausius kandidatus į Lietuvos Respublikos diplomatinę tarnybą (toliau – diplomatinę tarnybą) ir suformuoti diplomatinės tarnybos rezervą.
4. Konkurso organizavimo procedūra apima:
4.1. konkurso paskelbimą;
4.2. asmenų, pretenduojančių dalyvauti konkurse (toliau – pretendentų), dokumentų priėmimą ir pretendentų sąrašo sudarymą;
4.3. konkurso komisijos sudarymą;
4.4. konkursą;
4.5. diplomatinės tarnybos rezervo sudarymą.
5. Sprendimą skelbti konkursą priima Užsienio reikalų ministerijos kancleris. Konkursą organizuoja Užsienio reikalų ministerijos Personalo departamentas (toliau – Personalo departamentas).
6. Konkurse gali dalyvauti asmenys, kurie atitinka Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatytus bendruosius reikalavimus asmenims, priimamiems į valstybės tarnybą, Lietuvos Respublikos diplomatinės tarnybos įstatymo ir šių nuostatų nustatytus bendruosius ir specialiuosius reikalavimus asmenims, priimamiems į diplomatinę tarnybą.

II. KONKURSO PASKELBIMAS

7. Konkursas skelbiamas prireikus.
8. Pranešimas apie konkursą skelbiamas „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“, taip pat Užsienio reikalų ministerijos tinklalapyje www.urm.lt. Papildomai apie konkursą gali būti skelbiama viename arba keliuose šalies dienraščiuose ir interneto portaluose.
9. Konkurso skelbime nurodomi bendrieji ir specialieji reikalavimai asmenims, priimamiems į diplomatinę tarnybą. Skelbime gali būti nurodomi pageidautini privalumai. Taip pat nurodoma, kokius dokumentus būtina pateikti, kur ir iki kada priimami pretendentų dokumentai, kur galima gauti išsamesnę informaciją apie skelbiamą konkursą.
10. Specialieji reikalavimai, kuriuos turi atitikti pretendentai į diplomatinę tarnybą, yra: turėti aukštąjį universitetinį arba jam prilygintą išsilavinimą, būti nepriekaištingos reputacijos ir tinkamos sveikatos, mokėti ne mažiau kaip dvi užsienio kalbas, iš kurių anglų kalbą privaloma mokėti ne žemesniu kaip įgudusio vartotojo C1 lygiu, o kitą užsienio kalbą (prancūzų arba rusų) – ne žemesniu kaip pažengusio vartotojo B1 lygiu, mokėti dirbti kompiuteriu (Microsoft Office programiniu paketu), mokėti kaupti, analizuoti ir apibendrinti informaciją, gebėti taisyklingai ir sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu, būti plačių interesų, komunikabiliam. Pretendentai taip pat turi atitikti teisės aktuose nustatytus reikalavimus, būtinus leidimams dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija, žymima slaptumo žyma „Riboto naudojimo“ išduoti ir kt.

III. PRETENDENTŲ DOKUMENTŲ PRIĖMIMAS IR PRETENDENTŲ SĄRAŠO SUDARYMAS

11. Pretendentų dokumentai priimami ne trumpiau kaip 10 darbo dieną nuo konkurso paskelbimo „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ dienos, įskaitant paskelbimo dieną.
12. Pretendentas iki skelbime apie konkursą nurodytos datos privalo pateikti:
12.1. prašymą (laisvos formos) leisti dalyvauti konkurse;
12.2. užpildytą pretendento anketą (1 priedas);
12.3. „Europass CV“ formos gyvenimo aprašymą (curriculum vitae);
12.4. asmens tapatybę, Lietuvos Respublikos pilietybę ir amžių patvirtinantį dokumentą ir jo kopiją;
12.5. aukštąjį universitetinį arba jam prilygintą išsilavinimą liudijantį dokumentą ir jo kopiją;
12.6. vieną dokumentinę nuotrauką (3x4);
12.7. kitus dokumentus, liudijančius, kad pretendentas atitinka specialiuosius reikalavimus ar turi pageidautinų privalumų, ir jų kopijas.
13. Visi dokumentai turi būti pateikti lietuvių kalba. Jei dokumentas yra išduotas užsienyje, turi būti pateiktas tinkamai patvirtintas dokumento vertimas į lietuvių kalbą.
14. Pretendentai pateikia dokumentus Personalo departamento darbuotojui, atsakingam už konkurso dokumentų priėmimą (toliau – atsakingam darbuotojui), asmeniškai arba siunčia registruotu laišku. Registruoto laiško gavimo pašte data turi būti ne vėlesnė už paskutinę dokumentų priėmimo dieną.
15. Jeigu pretendentai dokumentus pateikia asmeniškai, šių nuostatų 12.4, 12.5, 12.7 punktuose nurodytų dokumentų originalus, sutikrinęs su pateiktomis kopijomis, atsakingas darbuotojas grąžina pretendentui.
16. Jeigu dokumentai siunčiami registruotu laišku, pateikiamos šių nuostatų 12.4, 12.5, 12.7 punktuose nurodytų dokumentų notaro patvirtintos kopijos.
17. Pretendentų kandidatūros registruojamos Pretendentų ir jų pateiktų dokumentų registracijos žurnale (2 priedas). Pretendento kandidatūra registruojama, jei pretendentas pateikia visus tinkamai užpildytus konkurso skelbime nurodytus dokumentus.
18. Jeigu pretendentas neatitinka konkurso skelbime nurodytų reikalavimų, jam per 5 darbo dienas nuo dokumentų gavimo dienos pranešama, kodėl jo kandidatūra neregistruojama ir neleidžiama dalyvauti konkurse. Konkursui pateikti dokumentai negrąžinami.
19. Atsakingas darbuotojas, gavęs dokumentus, juos patikrina ir pretendento anketoje pažymi, ar pretendentas pagal pateiktų dokumentų duomenis atitinka bendruosius ir specialiuosius reikalavimus. Personalo departamento direktorius parašu patvirtina įrašo teisingumą. Įregistravus pretendento kandidatūrą, jam įteikiamas arba išsiunčiamas kvietimas dalyvauti konkurse, kuriame pateikiama informacija apie pirmojo konkurso etapo datą, laiką ir vietą.

IV. KONKURSO KOMISIJOS SUDARYMAS IR JOS FUNKCIJOS

20. Priėmus sprendimą skelbti konkursą, sudaroma konkurso į diplomatinę tarnybą komisija (toliau – komisija). Komisija sudaroma Užsienio reikalų ministerijos kanclerio potvarkiu.
21. Potvarkyje dėl komisijos sudarymo nurodomas komisijos pirmininkas, kiti komisijos nariai ir komisijos sekretorius(-iai).
22. Komisijos sekretoriumi(-iais) skiriamas(-i) Personalo departamento darbuotojas(-ai). Komisijos sekretorius(-iai) nėra komisijos narys(-iai). Konkurso procedūros klausimais su pretendentais bendrauja komisijos sekretorius(-iai).
23. Komisija paprastai sudaroma iš Lietuvos Respublikos diplomatinėje tarnyboje dirbančių ir patirties turinčių diplomatų. Į komisijos sudėtį gali būti įtraukiami ir kitų valstybės institucijų ar visuomeninių organizacijų atstovai.
24. Komisiją sudaro ne mažiau kaip 11asmenų (įskaitant komisijos pirmininką).
25. Komisijos nariais negali būti asmenys, kurie yra pretendentų sutuoktiniai, ar asmenys, su pretendentais susiję artimos giminystės ar svainystės ryšiais, kurie tiesiogiai ar netiesiogiai gali būti suinteresuoti konkurso rezultatais, arba yra kitokių aplinkybių, kurios kelia abejonių dėl šių asmenų nešališkumo. Jeigu paaiškėja, kad komisijos pirmininkas ar komisijos narys yra pretendento sutuoktinis, artimasis giminaitis ar asmuo, susijęs svainystės ryšiais, arba išaiškėja kitos aplinkybės, sukeliančios privačių ir viešųjų interesų konfliktą, komisijos pirmininkas ar komisijos narys privalo nusišalinti arba nušalinamas ministerijos kanclerio sprendimu. Nusišalinęs arba nušalintas asmuo išbraukiamas iš komisijos sąrašo arba pakeičiamas kitu.
26. Komisijos pirmininkas, komisijos nariai ir komisijos sekretorius(-iai) pasirašo Konkurso į Lietuvos Respublikos diplomatinę tarnybą nešališkumo deklaraciją ir konfidencialumo pažymėjimą (3 priedas).
27. Komisija atlieka tokias funkcijas:
27.1. nustato atskirų konkurso etapų eigą;
27.2. nustato atskirų konkurso etapų vertinimo balų sistemą;
27.3. nustato egzamino raštu apimtį;
27.4. nustato, pagal kokius vertinimo kriterijus bus vertinamas egzamino raštu analitinių gebėjimų testas;
27.5. nustato minimalų balų skaičių, kurį pretendentas privalo surinkti per egzaminą raštu, kad galėtų dalyvauti kitame konkurso etape;
27.6. vertina pretendentų žinias, asmenines ir dalykines savybes ir sugebėjimus;
27.7. tikrina pretendentų tinkamumą diplomatinei tarnybai;
27.8. nustato diplomatinės tarnybos rezervo dydį,  jo sudarymo ir panaudojimo principus;
27.9. nagrinėja pretendentų skundus dėl konkurso eigos ir rezultatų, jei skundžiami Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijos darbuotojų, dalyvaujančių konkurso organizavimo procedūrose, veiksmai, neveikimas ar priimti sprendimai;
27.10. sprendžia kitus su konkurso organizavimu susijusius klausimus.
28. Komisijos posėdžiuose, išskyrus baigiamąjį komisijos posėdį, turi dalyvauti ne mažiau kaip pusė visų komisijos narių. Komisijos posėdžiuose būtinai turi dalyvauti komisijos pirmininkas arba jį pavaduojantis komisijos narys. Baigiamajame komisijos posėdyje turi dalyvauti ne mažiau kaip du trečdaliai visų komisijos narių.
29. Komisijos posėdžiuose patariamojo balso teise gali dalyvauti ir savo išvadas komisijos nariams teikti pakviesti įvairių sričių ekspertai.
30. Komisijos pirmininkas, nariai ir komisijos sekretorius(-iai) konkurso metu yra atsakingi už konkurso rezultatų konfidencialumo išsaugojimą.

V. KONKURSAS

31. Konkursas turi prasidėti ne anksčiau nei po 14 kalendorinių dienų nuo paskutinės dokumentų priėmimo dienos.
32. Konkursas vyksta šiais etapais:
32.1. egzaminas raštu;
32.2. užsienio kalbos testas;
32.3. psichologinis vertinimas;
32.4. pokalbis;
32.5. privalumų vertinimas.
33. Egzaminas raštu yra bendrųjų žinių ir įgūdžių, kurių reikia diplomatinėje tarnyboje, patikrinimas. Egzaminas raštu susideda iš trijų dalių:
33.1. lietuvių kalbos diktanto;
33.2. bendrojo išsilavinimo testo, kurio metu yra tikrinami Lietuvos Respublikos Konstitucijos, viešąjį administravimą reglamentuojančių teisės aktų išmanymas, Lietuvos vidaus ir užsienio politikos, tarptautinių santykių, ekonomikos, geografijos, istorijos, kultūros ir kitos bendrosios erudicijos žinios;
33.3. analitinių gebėjimų testo, kurio metu yra tikrinami pretendento gebėjimai analizuoti informaciją, pateikti argumentuotas išvadas ir apibendrinimus.
34. Egzaminui raštu paprastai skiriama iki 3 valandų.
35. Tikrinti egzamino raštu darbus komisijos sekretorius(-iai) paskirsto komisijos nariams. Kiekvieną darbą tikrina ir vertina ne mažiau kaip 2 komisijos nariai.
36. Komisijos narys, vertinantis egzamino raštu darbus, užpildo egzamino raštu individualaus vertinimo lentelę (4 priedas). Komisijos narių, vertinusių egzamino raštu darbus, kiekvienam pretendentui skirtų balų vidurkį komisijos sekretorius(-iai) įrašo į egzamino raštu vertinimo suvestinę (5 priedas).
37. Egzaminą raštu išlaiko pretendentai, kurie surenka komisijos nustatytą balų skaičių.
38. Užsienio kalbos testas yra skirtas patikrinti, ar pretendento anglų  kalbos mokėjimo lygis atitinka ministerijos reikalaujamą lygį. Pretendentams testuoti yra kviečiami profesionalūs užsienio kalbų mokymo centrų dėstytojai.
39. Užsienio kalbos testą išlaiko pretendentai, kurių kalbos mokėjimo lygis atitinka ministerijos reikalaujamą lygį.
40. Psichologinis vertinimas yra galimas, bet nebūtinas konkurso etapas. Psichologinio vertinimo metu yra atliekami pretendento asmenybę atskleidžiantys testai. Pretendentams testuoti yra kviečiami profesionalūs psichologai. Psichologinio vertinimo rezultatai yra patariamojo pobūdžio.
41. Individualaus pokalbio su pretendentu metu yra aiškinamasi pretendento motyvacija dėl darbo diplomatinėje tarnyboje, jo interesai, kreipiamas dėmesys į mąstymą, kalbą, elgesį, sugebėjimą bendrauti, kitas asmenines ir dalykines savybes, kurių reikia diplomatinėje tarnyboje. Pokalbio metu gali būti tikrinamos kitų užsienio kalbų žinios.
42. Į pokalbį patariamojo balso teise gali būti kviečiami dalyvauti ir savo išvadas teikti įvairų sričių ekspertai.
43. Prieš pokalbį su pretendentais ir jo metu komisijos nariai gali susipažinti su pretendentų pateiktais konkursui dokumentais, vykusių konkurso etapų medžiaga.
44. Pretendentai į pokalbį paprastai kviečiami pradedant nuo ankstesniuose konkurso etapuose aukščiausius įvertinimus gavusių pretendentų.
45. Pokalbį su kiekvienu pretendentu komisijos nariai vertina, užpildydami pokalbio individualaus vertinimo lentelę
(6 priedas). Pretendentui skirtų balų sumą komisijos sekretorius(-iai) įrašo į pokalbio vertinimo suvestinę (7 priedas). Pokalbio vertinimai gali būti atliekami atsižvelgiant į psichologinio vertinimo rezultatus.
46. Privalumų vertinimas yra papildomas, bet nebūtinas konkurso etapas. Pretendentų privalumai gali būti vertinami tuo atveju, jei po pirmųjų keturių konkurso etapų keletas pretendentų surinko vienodą balų skaičių arba yra kiti konkurso skelbime nurodyti pageidautini privalumai. Pretendentų privalumai vertinami baigiamojo komisijos posėdžio metu.
47. Pretendentai, atvykdami į pirmąjį konkurso etapą, privalo turėti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
48. Pirmojo konkurso etapo pradžioje pretendentams suteikiamas šifras, susidedantis iš 6 ženklų – 3 raidžių ir 3 skaičių. Šifro korteles pretendentai traukia burtų keliu, kortelių turi būti daugiau negu pretendentų. Šifro kortelę pretendentai privalo saugoti iki konkurso pabaigos.
49. Atsakomybė už šifro konfidencialumo išsaugojimą tenka pretendentams. Neužtikrinus šifro konfidencialumo, pretendentas komisijos pirmininko sprendimu gali būti pašalintas iš konkurso.
50. Pretendentų tinkamumas diplomatinei tarnybai egzamino raštu metu yra tikrinamas anonimiškai. Atliekant konkurso testus raštu, ant kiekvieno popieriaus lapo viršutinio dešiniojo kampo pretendentas užrašo jam suteiktą šifrą.
51. Pirmasis konkurso etapas pradedamas vienam iš komisijos narių supažindinant pretendentus su konkurso sąlygomis ir eiga.
52. Kiekvieno konkurso etapo rezultatai yra skelbiami Užsienio reikalų ministerijos tinklalapyje www.urm.lt. Rezultatus pretendentai sužino pagal jų asmenybę identifikuojantį šifrą. Skelbime, kuriame pateikiami konkurso praėjusio etapo rezultatai, yra nurodoma, kurie pretendentai kviečiami atvykti į kitą konkurso etapą, tiksli jo data, laikas ir vieta.

VI. DIPLOMATINĖS TARNYBOS REZERVO SUDARYMAS

53. Įvykus paskutiniam konkurso etapui, komisijos sekretorius(-iai) parengia konkurso rezultatų suvestinę (8 priedas). Pretendento bendras įvertinimas gaunamas susumavus egzamino raštu ir pokalbio metu gautus balus.
54. Parengus konkurso rezultatų suvestinę lentelę, organizuojamas baigiamasis komisijos posėdis. Jame turi dalyvauti ne mažiau kaip du trečdaliai visų komisijos narių.
55. Baigiamojo komisijos posėdžio metu šių nuostatų 45 punkte nustatytais atvejais gali būti organizuojamas privalumų vertinimas.
56. Baigiamajame komisijos posėdžio protokole patvirtinami konkurso rezultatai ir sudaromas diplomatinės tarnybos rezervo sąrašas, į kurį įrašomi asmenys, gavę aukščiausius įvertinimus ir laimėję konkursą. Posėdžio protokolą pasirašo komisijos pirmininkas, visi komisijos nariai ir komisijos sekretorius(-iai).
57. Diplomatinės tarnybos rezervas skelbiamas Užsienio reikalų ministerijos tinklalapyje www.urm.lt. Ar pateko į diplomatinės tarnybos rezervą, pretendentai sužino pagal jų asmenybę identifikuojantį šifrą.

VII. PRIĖMIMAS Į DIPLOMATINĘ TARNYBĄ

58. Asmenims, patekusiems į diplomatinės tarnybos rezervą, apie atsirandančias laisvas pareigas Užsienio reikalų ministerijoje yra pranešama raštu arba žodžiu.
59. Asmeniui, patekusiam į diplomatinės tarnybos rezervą, pareigos Užsienio reikalų ministerijoje siūlomos ne mažiau kaip vieną kartą.
60. Asmeniui, patekusiam į diplomatinės tarnybos rezervą, atsisakius siūlomų pareigų, Užsienio reikalų ministerija nebetenka įsipareigojimo jam vėliau pasiūlyti kitas laisvas pareigas.
61. Konkrečias asmens priėmimo parengiamajam laikotarpiui ir darbo diplomatinėje tarnyboje pradžios sąlygas nustato Lietuvos Respublikos diplomatinės tarnybos įstatymas ir kiti teisės aktai.

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

62. Diplomatinės tarnybos rezervas galioja iki kito diplomatinės tarnybos rezervo sudarymo.
63. Ministerijos kancleris gali anuliuoti konkurso rezultatus, jeigu konkursas organizuotas pažeidžiant šių nuostatų reikalavimus.
64. Pretendentai po diplomatinės tarnybos rezervo paskelbimo turi teisę susipažinti su savo rašto darbais.
65. Veiksmai, neveikimas ir sprendimai, kuriais pažeidžiami šių nuostatų reikalavimai, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo diplomatinės tarnybos rezervo paskelbimo gali būti skundžiami ministerijos kancleriui.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą